Magnety
Úvod: Hra „Magnety“ rozšiřuje známou hru „Molekuly“. Rozhýbe všechny hráče najednou, vyzkouší jejich schopnosti rychle reagovat a spolupracovat. Stejně jako magnety se hráči některými částmi těla přitahuji a jinými odpuzují.
Pravidla:
- Hráči se volně pohybují po prostoru.
- Vedoucí hry dává pokyny, kolik hráčů se má spojit, a kterou částí těla.
- Například, vedoucí může říct: „Spojte se v párech nohama!“ nebo „Spojte se ve třech s rukama!“ nebo „Spojte se ve třech hlavami!“
- Hráči mají omezený čas na to, aby se spojili s ostatními hráči podle pokynů.
- Ti, kteří se nespojí správně, nebo včas, skončí v magnetickém nebi. 🙂
- Hra pokračuje dalšími pokyny a různými způsoby spojování hráčů.
- Hra končí, když zůstanou jen pár hráčů, nebo když je dosaženo určeného časového limitu.
Cíl hry: Povzbudíme hráče ke spolupráci a rychlému rozhodování. Jednoduchá hra spojená s dotyky prolomí ledy. Pokud hru používáme jako zcitlivění pro téma sounáležitost ve skupině, cílem je vyzkoušet si to být/nebýt součástí skupiny.
Metodická poznámka:
Využijte hru Magnety jako (post) seznamovací hru. Znají účastníci svoje jména? Dostaňte je k sobě „blíž“ a ledy se prolomí. Doporučujeme nejdříve začínat jednoduššími částmi těla (nohy, ruce) a teprve potom hlavami, nosy, ušima, zadky…
Pokud chystáte program cílený na skupinu („Já a moje role ve skupině“ apod.), lze aktivitu využít i pro uvědomění si, jaké to je být/nebýt součástí skupiny. Vedoucí použije pokyn, při kterém pouze jeden hráč nebude součástí skupinu. Na tuto situaci se v reflexi zeptá: „Jaké bylo nebýt součástí skupiny? Jaké bylo pro vás, že „jenom“ XY nebyl součástí skupiny?“
Zmíněná hra molekuly je jednodušší. Hráči se volně pohybují po prostoru. Vedoucí náhle vykřikne číslo (od 2 do 8) a hráči mají za úkol utvořit skupinky o daném počtu. Kdo to nestihne a nedokáže se do žádné zařadit, vypadává.